Przemysł o technika - oleje

Dodane: 29-01-2017 06:07
Przemysł o technika - oleje oleje penetrujące

Smary w łożyskach

Łożyska są stosowane wszędzie tam gdzie konieczne jest niskooporowe toczenie. Działają one w ten sposób, że między dwoma metalowymi pierścieniami umieszczone są metalowe kulki lub walce. To właśnie te kulki umożliwiają łatwe przemieszczanie dwóch pierścieni względem siebie. Łożysko bez smaru bardzo szybko by się zatarło na skutek działania sił tarcia.

To właśnie smary łożyskowe zapewniają gładką i bezawaryjną pracę łożysk - nawet pod bardzo dużym obciążeniem. Takie smary stosuje się w łożyskach kół samochodowych i w maszynach przemysłowych.

Smar łożyskowy musi się charakteryzować wysokimi parametrami odporności na wysokie temperatury bo łożysko podczas pracy potrafi się rozgrzać do kilkuset stopni. Jeśli smar nie był by odporny to natychmiast stracił by właściwości smarne i łożysko by się zatarło. Co w oczywisty sposób prowadziło by do jego uszkodzenia i unieruchomienia samochodu lub maszyny.


Sposoby dbania o mały samochód

Idealnym samochodem dla jednej osoby będzie mały samochód, którym w prosty sposób można zaparkować w różnych miejscach. Takim samochodem również można rozwijać duże prędkości i odbywać dalekie podróże z tą różnicą, że łatwo zmieścimy się w krętych uliczkach i będziemy mogli jeszcze częściej wyprzedzać innych użytkowników drogi. W wyborze najlepszego samochodu może nam pomóc pracownik salonu samochodowego lub jakaś znajoma osoba, dobrze znająca się na samochodach. Warto jednak pamiętać o tym, że nie powinniśmy oszczędzać na oleju silnikowym i wybierać ten najlepszy, który będziemy mogli wlewać do samochodu we własnym garażu. W prosty sposób możemy także zadbać o wygląd małego samochodu, czyszcząc go domowymi sposobami.


Do czego służy olej penetrujący?

Czym jest ten tajemniczy olej penetrujący i na czym polega owo penetrowanie?

Każdy kto miał okazję popracować pod podwoziem samochodu wie jakim problemem jest odkręcenie zardzewiałych śrub (nakrętek lub samych śrub). Trudność w odkręceniu takiej śruby spowodowana jest wypełnieniem gwintu poprzez korozję - to łączy materiał nakrętki oraz śruby.

W tym momencie właśnie do gry wchodzą oleje penetrujące - problematyczną śrubę należy spryskać takim olejem i pozostawić na kilkanaście minut. W tym czasie olej będzie wnikał w przestrzenie skorodowanego gwintu. Dzięki właściwościom smarnym ułatwia to odkręcenie takiej śruby.