Dobry sklep z cewkami zapłonowymi

się obecnie niezwykle popularne. Jest to nie tylko szybka, ale przede wszystkim bardzo komfortowa metoda znalezienia kupca na wiele różnych elementów, niezbędnych w każdym aucie. Co więcej, korzystając ze stron internetowych w ty

Dobry sklep z cewkami zapłonowymi

Jakich chętnych na części motoryzacyjne znajdziemy w Internecie?

Korzystanie z internetowych serwisów dotyczących motoryzacji w razie potrzeby sprzedania części samochodowych stało się obecnie niezwykle popularne. Jest to nie tylko szybka, ale przede wszystkim bardzo komfortowa metoda znalezienia kupca na wiele różnych elementów, niezbędnych w każdym aucie. Co więcej, korzystając ze stron internetowych w tym zakresie, często możemy mieć okazję znaleźć osobę zainteresowaną naprawdę nietypową ofertą. Wielu kolekcjonerów starych samochodów lub pasjonatów motocykli określonego rodzaju korzysta właściwie tylko z Internetu, gdy potrzebuje wymienić jakąś część w swoim pojeździe. Sprzedaż przez Internet jest dla sprzedawcy opłacalna jednak tylko wtedy, gdy strona internetowa nie pobiera zbyt dużej prowizji za pośredniczenie w tego rodzaju usługach.


Gratka dla fanów motoryzacji

Motoryzacja to bardzo popularne zainteresowanie szczególnie wśród męskiej części społeczeństwa. W każdym kolejnym roku w całej Polsce organizowanych jest coraz więcej wydarzeń, podczas których każdy fan motoryzacji znajdzie coś dla siebie. Gdzie szukać wiadomości o zbliżających się wydarzeniach motoryzacyjnych w naszym regionie? Z pewnością aktywni uczestnicy forum dotyczącego tego hobby nie będą mieli problemów z udzieleniem odpowiedzi na to pytanie. Większość imprez dla fanów motoryzacji jest często nagłaśniana w lokalnych lub ogólnopolskich mediach. Nie może również zabraknąć promocji w Internecie, który często jest najszybszą drogą dotarcia do potencjalnego odbiorcy.


Ford Model T z 1911

Pierwsze pojazdy napędzane parą (1769-1830)
Powóz parowy konstrukcji Richarda Trevithicka stosowany w Londynie z 1802
Lokomotywa Trevithicka
Rakieta Stephensona
Lokomotywa Johna Blenkinsopa z 1812
Pojazd Siegfrieda Marcusa z 1889
Ford Model T z 1911

Jednak pierwszym udokumentowanym pojazdem napędzanym silnikiem cieplnym był parowy wehikuł francuskiego inżyniera wojskowego, Nicolasa-Josepha Cugnot, zbudowany w 1769. Pojazd Cugnot?a przeznaczony do ciągnięcia dział, był napędzany prymitywną, dwucylindrową maszyną parową, która umożliwiała jego ruch z prędkością zaledwie 4 km/h. Dlatego też, pojazd ten nie doczekał się uznania ówczesnych ludzi i szybko odszedł w zapomnienie.

W 1801 angielski inżynier Richard Trevithick reaktywował ideę użycia maszyny parowej do napędzania pojazdu. Udoskonaliwszy maszynę parową, zastosował ją do napędu, ?lokomotywy drogowej? i jako pierwszy w świecie, w 1804 przejechał pomyślnie 150 km, zabierając jednocześnie 12 pasażerów. Parowóz ten nie odniósł jednak sukcesu finansowego, i dlatego też często błędnie podaje się Rakietę George?a i Roberta Stephensonów jako pierwszy parowóz świata. Został on skonstruowany w 1829, właściwie była to udoskonalona wersja parowozów konstruowanych w poprzednich latach (pierwszą linię kolejowa George Stephenson uruchomił już w 1825). W Rakiecie zastosowano wielorurowy kocioł, który znacznie poprawił jej osiągi. Zbudowano ją głównie dla uczestnictwa w konkursie Rainhill Trials, którego zwycięska maszyna miała być używana przez kolej Liverpool ? Manchester. Rakieta zwyciężyła, ponieważ jako jedyna przetrwała wszystkie próby, a jej osiągi odpowiadały organizatorom. 15 września 1830 miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek w historii kolei ? podczas oficjalnego otwarcia linii Liverpool ? Manchester, zginął William Huskisson.
Kalendarium

ok. 4000 p.n.e. ? koło
1740 ? najstarszy znany rysunek parowego działa samobieżnego
1769 ? artyleryjski ciągnik parowy Nicolasa Cugnota
1801 ? parowy trójkołowiec Richarda Trevithicka
1811 ? angielski wynalazca John Blenkinsop wraz Matthew Murrayem opatentował konstrukcję parowozu z kołem zębatym poruszającym się po zębatej szynie biegnącej z boku torów.
1825 ? dyliżans parowy (omnibus) Gurneya w Anglii
1827 ? amerykański pojazd parowy Oshkosh Shomera i Farranda
1834 ? dyliżans parowy Dietza we Francji
1865 ? angielska ustawa Ustawa o czerwonej fladze praktycznie zakazuje używania drogowych pojazdów parowych
1875 ? pierwszy pojazd z silnikiem spalinowym ? Siegfried Marcus, Wiedeń
1888
samochód ze skrzynią biegów ? Carl Benz
Opona pneumatyczna ? John Boyd Dunlop
1894 ? we Francji odbył się pierwszy wyścig samochodowy z serii Grand Prix na 126 km trasie Paryż ? Rouen
1897 ? Stanisław Grodzki uzyskuje pierwsze prawo jazdy wydane w Warszawie na prowadzenie samochodu Peugeot P-9
1904 ? w Warszawie powstają omnibusy z silnikiem
1913 ? taśma produkcyjna ? Henry Ford
1919 ? rozrusznik silnika elektryczny
1925 ? hamulec hydrauliczny
1932 ? automatyczna skrzynia biegów ? F. Kreis, Niemcy
1947 ? opona bezdętkowa
1954 ? silnik Wankla


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_motoryzacji