Badania rynkowe i marketingowe. Po co?

e w firmach, cieszy się tak zwany mystery shopping. Jest to metoda, która pozwala na sprawdzenie, czy potencjalny klient byłby obsłużony przez zatrudnioną załogę na najwyższym możliwym poziomie. Badania mystery pozwalają skorygowa

Badania rynkowe i marketingowe. Po co?

Sposoby na sprawdzenie pracowników

Z roku na rok coraz większym uznaniem wśród osób nie tylko z działu marketingu, ale także i wśród pracodawców czy osób odpowiedzialnych za zasoby ludzkie w firmach, cieszy się tak zwany mystery shopping. Jest to metoda, która pozwala na sprawdzenie, czy potencjalny klient byłby obsłużony przez zatrudnioną załogę na najwyższym możliwym poziomie. Badania mystery pozwalają skorygować niektóre zachowania załogi lub też przeprowadzić zmiany personalne.

Tak zwany ma za zadanie udawać zainteresowanie zakupem określonego towaru czy usługi. Najczęściej później raportuje on swoją pracę w jakiś sposób i na tej podstawie wydawane są opinie co do pracy zatrudnionej załogi. Jest to na pewno skuteczna metoda pozwalająca na sprawdzenie efektywności i zaangażowania wśród pracowników.


Wikipedia - krótko o badaniach marketingowych

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.

Użyteczność badań marketingowych
Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe


Kwestia tajemniczego klienta z Wikipedii

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping